~Kerana aku seorang wanita~




~~kerana aku wanita pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku

~~kerana aku wanita ingin disayangi itu fitrah diriku

~~kerana aku wanita mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki

~~kerana aku wanita emosiku selalu mengatasi logik akalku

~~kerana aku wanita air mata teman setiaku

~~kerana aku wanita sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi


DAN..

~~kerana aku wanita aku damba pertolongan darimu Adam

peliharalah bicaramu dengan kujangan bermain kata dengan ku takut rosak hatiku

kerana aku wanita  akhlakmu ukuran dimataku

~~peliharalah akhlakmu dan imanmu jangan kau burukkan darjatmu pada mataku takut rosak thiqohmu


kerana aku wanita maka peliharalah susunan kata-katamu

~~kerana aku mudah terasa namun aku bukan lemah sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar

kerana aku wanita peliharalah dirimu dari mencemuhku


~~saat titisan jernih mengalir dari mataku kerana itu cara untukku meluahkan perasaanku supaya hatiku tenang kembali

kerana aku wanitaaku memang sangat peka

maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya..

0 comments:

Post a Comment